Månadens hunk: Christian Magdu



Efter att ha sett filmen Prinsessa så blev jag väldigt sugen på att veta mer ( och framförallt SE mer :) ) av skådisen Christian Magdu, och tänkte jag att han blir perfekt för min nya kategori månadens hunk - så jag kontaktade han med ett gäng frågor. Här kommer hans svar. Lägger in lite fler bilder efter frågorna.

Vem är du och vad håller du på med just nu?

Jag heter Christian Magdu och är skådespelare. Just nu är jag aktuell med Prinsessa på bio och snart i nya säsongen Oskyldigt Dömd på TV4.

Vad har du för utbildning/bakgrund?

Gick natur på gymnasiet, var bra på alla humaniora-ämnen (språk, teater, religion etc) men mindre bra på matte, kemi och fysik. Efter det började jag jobba som skådis och utbildade mig bl a vid Skara Skolscen.

Beskriv din roll i Prinsessa.

Jag spelar en karaktär som heter Martin, en regissör som gått på Dramatiska Institutet (ansedd utbildning inom film) och har höga artistiska ambitioner. Det går bra för honom, men han är inte nöjd - han vill göra fin konstfilm egentligen, inte regissera sitcoms som han gör nu. Det var kul att göra rollen för jag fick bjuda mycket på mig själv och komma med en hel del egen input.



Jag och mina vänner tycker du är det hetaste som visats på en bioduk.

Sedär. Ja, det var ju roligt. ;D

Finns det någon roll i en film som du skulle vilja ha gjort?

Oja. Engelska Patienten (Ralph Fiennes roll, för den är så romantisk), Tom Cruises roll i The Last Samurai för den är så cool, Edward Nortons roll i American History X för den är så mörk och utmanande (generellt Nortons roller skulle nog passa mig). Och så skulle jag gärna gjort rollen som söta killen i Mamma Mia (han som ska gifta sig). Hahaha!

Har du några skådespelar-förebilder?

Leonardo DiCaprio, Denzel Washington och Jonas Karlsson. För att nämna några.

Hur ser hösten ut för dig?

Spännande, har ju Prinsessa och Oskyldigt Dömd som sagt, sen har jag en agent i Hollywood som fixat lite provfilmningar därborta.

Om 100 år framåt i tiden, vad vill du att folk skall komma ihåg dig för?

Att jag var en jävligt bra, snygg och mångsidig skådis. Och en bra människa!

Hur ser den perfekta morgonen ut för dig?

Vakna bredvid kvinnan man älskar, ha gott om tid och äta en härlig frukost med färsk frukt. Och sen veta att man har en spännande dag framför sig.

Vad har du för stjärntecken?

Jag är våg. Otippat, va? :)

Tränar du mycket?

Nja, sådär. Har nog haft tur med generna.

Vilken film såg du senast och var den bra?

Det var faktiskt Prinsessa, smög in på en visning i Stockholm. Den är jävligt bra! Kul med alla fans utanför sen fnittrade och ropade "där är ju DU!".

Är du singel? :)

Nope. :P  (FAAAAN :) )

Kan man få en riktigt hunkig bild på dig?

Voilá!



Jag tackar Christian SÅ mycket för att han var gullig och ställde upp. Gå och se han i Prinsessa, den är bra. Aftonbladet gav den en fyra här.

Här kommer lite fler mumsiga bilder, fler finns på hans hemsida: christianmagdu.com






Kommentarer
Postat av: josefin

jävlar vilken heting!

2009-09-14 @ 21:36:49
Postat av: anonym

mums, undrar om han vill göra en film med mej :)

2009-09-14 @ 23:19:11
Postat av: Mia

Såg prinsessa i lördags den var jättebra!

2009-09-14 @ 23:43:00
Postat av: m

ja han var ju riktigt söt :P

2009-09-15 @ 10:43:02
URL: http://lastchancedance.blogg.se/
Postat av: Jessie89

Fy faan vilken heting, tror jag känner igen han från Beck. :)

2009-09-15 @ 17:15:18
Postat av: Ulabandola

Han är helt fantastisk. Sveriges nya superstar!

2009-09-26 @ 02:19:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0